Jdi na obsah Jdi na menu
 

Komentáře k 9.kapitole - archiv 2.část

Pokračuji v pátrání

(Elza, 10. 1. 2011 18:43)

Měl vztek. Zoufalý vztek. „Nebyl jsem… No tak, Pottere. Neblázni. Já to nebyl.“ Malfoy stál strnule jako svíčka, ruce podél těla, tvář staženou do masky tiché hrůzy.
* Předpokládám, že Harryho vztek má nějaké vnější magické projevy.
„Mám dost sám se sebou, jestli se chceš zhroutit, najdi si jiný místo!“
* Nádhera!!!
„Můj svět je neskutečnej bordel,“ hlesl Harry.
„V tom mém nastala anarchie,“ přitakal Malfoy.
* Co dodat?
Zvolili lektvar. Nemoudré. Severus by volil bystrozory.
* Severus má asi mnohem horší vzpomínky a noční můry než oni. ... Pro studenty to musel být zajímavý pohled, když z krbu vystoupil beze slova ředitel, pak si s učitelem lektvarů chvíli hleděli mlčky do očí, načež učitel odešel a ředitel převzal hodinu... Úplné kouzlo!
„A já jsem jako vždycky uprostřed a vůbec nic nechápu,“ oznámil Harry nakvašeně.
„Přestaň kolem mne pobíhat, mám z tebe mžitky.“
V prázdnotě stát nelze.
* Copak asi říkala McGonagallová Harryho noci na ošetřovně po Snapeově boku? *;-)
Merline, seslal jsi konečně trest na Zmijozel a změnil je všechny na mimozemšťany? Jestli ano, díky, ale malý varování by bodlo.
A možná, Harry se ušklíbl, kdybych před třídou přednesl referát Mé vstávání se Snapem, byly by od příštího semestru v Bradavicích koleje jen tři. Otázka je, zda by chyběl Nebelvír nebo Zmijozel.
Nepředstírá, že jsi dokonalý. V jeho blízkosti člověk smí dělat chyby.
* Už se nedivím, že se AB a SS dali dohromady. Kolik lidí, jež ho nestavějí na piedestal AB ve svém životě potkal?
Harry si v duchu udělal poznámku napravit nedostatek informací.
* :DDD Když vím co přijde... *:DDD Tak si Harry nejspíš doplní víc než čekal... *:DDD
Profesor Snape ještě stále na Pottera mířil. Mrknul. Jako by si nebyl úplně jistý tím, kde je a co tu dělá. Mátožně svou hůlku řediteli odevzdal.
*:DDDD To je podruhé ještě lepší než napoprvé!!!!!!!!!
Severus Snape nedělal nic, stál. Zíral. Na Pottera. Na své ruce. Znovu na Pottera.

Re: Pokračuji v pátrání

(Alice, 11. 1. 2011 1:27)

Ne, tentokrát byl Harry ještě úplně normální (vzhledově aspoń :D) i při vzteku. Dracova hrůza byla čistě z toho, že veděl, že ho Harry nesnáší a že si myslí, že byl jedním z těch čtyř - už se prostě viděl v Azkabanu.
A ano, Severus má rozhodně mnohem horší noční můry než nějací studenti...
:DDD Pravda!!! To mi nedošlo :DDD Když jsi to takhle popsala, muselo to být vážně děsně směšné, jak na sebe chvilku Severus a Albus mlčky zírali, načež Severus suše odešel a Albus pokračoval v jejich výuce :DDDDD No nic, to mi lehce uteklo... :DDDDD
Krásně řečeno - kolik lidí Albus potkal, co ho nestavěli na piedestal :)) Díky :))
:DDD A víš, že tuhle Harryho poznámku jsem doplnila až později, čistě ze "škodolibosti", právě proto, že jsem věděla, co bude následovat? :DDD

 

tradá

(Arlen, 28. 11. 2010 13:45)

Wow, abych upřímně řekla, tak nevim co říct. Včera večer, když jsem šla spát, celou noc se mi o tom zdálo, dneska, jen co jsem vstala a vyčistila si zuby, jsem zasedla a začala zase číst. Nevim, jak ti sdělit, že je to donebevolajícně úžasný. Vážně umíš přenádherně psát, vyznáš se ve světě Pottera, jako bys ty knihy psala. Děkuju za úžasný zážátek a teď se jdu pohroužit do dalšího čtení

 

závěr

(Martina, 28. 9. 2010 17:05)

V duchu měl třídu rozdělenou do tří skupin. Zmijozelští, Nebelvírští, Harry Potter.
Ta třetí mu dělala starosti....
ale takhle to cítím i v knize a ve filmu :)))

To bylo krásný , jak se Harryho Snape ve třídě zastal ! Tak moudře, tak silně, tak věrně ! Fakt nádhera to číst !
Sedmsetosmáct ran - děsný !

Nepochopila jsem ten závěr... proč byl Severus tak ochromený ? On na Pottera něco taky seslal ?
Nebo vyslal Legillimens , aby zjistil, proč se na něj Potter tak usmívá ? No a Potter pod kouzlem mu to " řekl "... mám pravdu ? A proto byl Severus tak mimo mísu ???

 

Re: závěr

(Alice, 28. 9. 2010 18:37)

Viď :-)) Taky jsem si říkala, že měl vždy tyhle tři skupiny :-))
Těší mě, že se ti líbilo, jakým způsobem se Harryho zastal :))
A závěr? Ten vysvětlím hned zkraje následující kapitolky ;-) Díky, že čteš :))

 

Re: Re: závěr

(Martina , 28. 9. 2010 19:00)

Jsem děsně zvědavá na pokračování, ale dneska to čtu fakt průběžně od půl třetí ráno, tak už nemám sílu logicky myslet a nezamýšlet se zrovna nad tak vyjímečně nádhernou povídkou by byl hřích !

 

BRADAVICE

(Alice, 20. 9. 2010 19:07)

jestli chces tak se muzes prihlasit na kouzelnickou skolu
www.bradavickaskolaa.blog.cz

 

Re: BRADAVICE

(Alice, 20. 9. 2010 19:31)

Reklama na váš blog mi tu samozřejmě nevadí :) Ale velmi nelibě bych pohlížela na to, kdyby tu někdo hovořil ke čtenářům a vyvolávalo to zdání, že to píšu já.
Díky :)

 

užžž zííítraaaaa

(Kiki, 2. 9. 2010 22:30)

no konečně se snad dočkám..váhám jestli čekat do půlnoci a odříkávat sekundy nebo ne :Dale mé váhání je ukončeno tím, že zítra vstávám v pět...brrrr

 

Ahojky, Kiki :)))))))

(Alice, 3. 9. 2010 0:04)

V pět?! Chudinko! To je nekřesťansky, přímo nemerlinovsky ohavná doba na vstávání :)
Tak doufám, že tě kapitolka aspoň potěší :)

 

Merline..

(Sisa, 27. 8. 2010 22:32)

Prisahám, že niečo takéto som ešte nikdy nečítala. A nemyslím tým teraz len obsahovo, ale aj to, ako to na mňa pôsobilo a všetky tie pocity, ktoré to vyvolalo. Prečítala som to dvakrát. Zatiaľ. Prvý krát mi to trvalo hodinu a niečo. Čítala som to s prestávkami a nad každou časťou som sa zamýšľala a skúmala ju. Druhý raz som sa snažila to prečítať naraz (snažila- čítaj: bola som neustále rušená rodičmi, ktorí sem proste musia loziť každú chvíľu -.-") a tak nejak si uceliť názor. A aj tak si myslím, že som nepochopila, prípadne si nevšimla všetko. A aj keď privoláva náladu podobnú depresii, myslím, že ju, poprípade celú poviedku, do ďalšieho pridania prečítam ešte niekoľkokrát. A budem dúfať, že potom si už všimnem všetko. Myslím, že ani nemá cenu vypisovať, ktoré scény som prežívala s nimi, akoby som tam bola. Prežívala som totiž celú kapitolu a nemala som ďaleko ani k plaču- čo sa už dobre dlho nestalo, aby som z knihy/poviedky plakala. Priznám sa, že scénu na ošetrovni, kde si Severus s Poppy menili odpovede "áno" a "nie" som tak celkom nepochopila. Presnejšie, nie je mi jasné, prečo Poppy povedala "nie", ale možno na to ešte prídem. Z konca som viac než zmätená, konkrétne zo Severusa. Vlastne, niekde v podvedomí to chápem, ale do hlavy sa to ešte nedostalo v ucelenej podobe. Obzvlášť sa mi páčil rozhovor s Malfoyom. Obidva. V tom druhom sa nachádzala jediná scéna, kde som sa v tejto kapitole rozosmiala.:) Išlo o vety týkajúce sa Merlina, Slizolinčanov a mimozemšťanov:D To sa ti vážne podarilo! Páči sa mi, ako Severus berie svojich hadov, že uznal ich pomstu. Ron sa zase ukázal taký, akého si ho predstavujem. Teda, myslím tým, keby sa neurazil, prišlo by mi to trošku divné:) Ale zároveň ľutujem Harryho, pretože mu len pridal starosti namiesto podpory. V tejto kapitole si si ho obzvlášť podala. Ešteže tam bol Severus ako jeho opora. A tiež Hermiona a Neville. Ten to na konci docela pokašlal tým kúzlom na džbán, ale budiž mu obranov, že tím kúzlom- tipujem dobre, že ho len príliš nahlas vyslovil? A prvý raz moc potichu?- nechcel spôsobiť nič zlé. Náhoda je sviňa a možno si teraz tí idioti, čo sa nazývali jeho kamarátmi a spolužiakmi uvedomia, aké bolo od nich nefér byť naňho takto naštvaní..? Úprimne, on sa snaží, práve kvôli nim, prekonáva zbabelosť a strach, neostal v dome, neprijal Severusov návrh, aby ich ochránil. Snaží sa zničiť Voldemorta a oni mu spravia toto? Ale predpokladám, že so svojou schopnosťou príliš rýchlo odpúšťať im aj toto odpustí po prvom "prepáč, nechcel som". Pardon, že to tu tak rozoberám a filozofujem, ja si len teraz neviem pomôcť. *hryzie si spodnú peru*
Ozaj, teraz som si hádam prvý raz všimla tvoj skvelý výber slov. Hádam nikde sa neopakujú, vždy nájdeš vhodné synonymum:) Máš môj obdiv.
Táto kapitola ma tak nejak zasiahla emóciami a mám z nej taký zláštny pocit. Aj keď, možno je to len tým, že celý tento deň je taký iný..ktovie?^^

P.S.: Snalfoy s Dracom bohužiaľ odporučiť neviem:/ Ja čítam práve ten s Luciusom^^ Aj keď, keby si pretrpela prvé dve časti trilógie od Styx (1. SS/LM, 2. SS/LV - myslím:D) tak tretia je SS/DM:D Druhé dve neviem aké sú, ale prvá je úžasná a druhú som nedočítala celú, bola tam totiž scéna na ktorú si ešte pripadám nepripravená, ale do tej je to skvelé!;)

P.P.S: Netuším ako to do piatku znova vydržím, asi si spravím kalendár a budem odškrtávať hodiny a minúty:D
No nič, idem si teraz krátiť chvíľu čítaním komentov predomnou^^

 

Ahojky, Sisi ! :)))

(Alice, 28. 8. 2010 0:16)

Páni. Děkuju. Vždy mě ohromně nadchne, když se mi podaří vyvolat popsaný pocit v čtenáři. Děkuju! To je nesmírné ocenění :)
Poppy řekla Ne kvůli Severusovi - ona si přála, aby tam Harry s ním zůstal, ale nakonec akceptovala Severusovo přání, aby Harry odešel - jenže Severus mezitím rezignoval :D Ale to byla jen taková blbůstka, není třeba chápat vše, vážně :D
Ano, je mi jasné, že na konci Severus zmátl. Vysvětlím :) Příští pátek :P Eh, já se na to tak těším! :D A moc by mě zajímalo, jaké nápady jste měli vy :))
Děkuji, děkuji, že se ti líbil Dracův nástup na scénu :) Bude ho tam ještě mnoho ;-)
Přesně, taky jsem měla pocit, že se Ron MUSÍ urazit :)) To by jinak něco nebylo v pořádku :)
A Neville - chudák :) Jemu se totiž ta první Fidentia skutečně povedla - ztratil zábrany :) Ovšem to ho nezbavilo strachu z odmítnutí :) Takže ta druhá Fidentia byla moc nahlas - proč by si bez zábran lámal hlavu, koho to zasáhne?
Díky, je skvělé číst tvé úvahy, jak nad tím přemýšlíš! Bohužel nesmím reagovat, abych nic neprozradila - ale jednoznačně díky za ně :) Moc doufám, že tě rozuzlením nezklamu :)
Takže Styx - dobře, děkuji, vyhledám a založím :) Teď číst nesmím, ale jednou Klíč dopíšu a pak přečtu všechny písmenka, co najdu :D
Děkuji za pochvalu, mám na synonyma takový super fígl :) Naprosto úžasná ohromná kniha Tezaurus, milionkrát lepší než slovník synonym :) Bez něj ani ránu ;-)
P.S. Budeš odškrtávat v kalendáři hodiny a minuty? :DD Ty jsi skvělá :D Děkuju!

 

Re: Ahojky, Sisi ! :)))

(Sisa, 30. 8. 2010 22:39)

Jo taak, aha, to dáva zmysel!:D *myslí na scénu s Poppy* No a čo sa týka konca a Severusa..ja ti ani neviem, čo si myslieť:D Podvedomie stávkuje a stále nedodalo ucelenú myšlienku mojej hlavičke a čo ma napadá bez neho je, že chcel zistiť prečo sa naňho usmieva alebo či mu neublížili kúzla alebo ako na tom je alebo ja neviem:D fakt žiadna normálna myšlienka ma nenapadá:D
A áno, Draco je skvelý!:D Úplne úžasný, som rada, že ho tam bude veľa!
Aahaa! Chudák Neville, ale aspoň mu dal ten list..a ktovie? (dobre, TY vieš a aj Merlin vie, ale no!:D) Možno má predsa len šancu:D Držím mu palce!
Tezaurus?:D To je ale super slovo!:D Som rada, že tú knihu máš, úplne úžasne ju využívaš!^^

 

:)))

(Alice, 31. 8. 2010 14:57)

Až teď jsem si uvědomila, že ti komolím nick - a ty mi ani nevynadáš :) Takže se omlouvám, Siso, už si dám pozor :)
To jsi mě opravdu rozesmála, tím : a ktovie? (dobre, TY vieš a aj Merlin vie, ale no!:D
:DDD Ano, ano, já a Merlin :DDD To vůbec nezní nafoukaně :DDD Moc se mi to líbilo, zkusím to někdy použít :D Třeba v práci B-)
A mám radost, že i Tezaurus u tebe zabodoval! :DD Zkusím najít nějaké další pěkné slovo ;-)

 

Re: :)))

(Sisa, 31. 8. 2010 20:03)

Haha:D Aaale, ja som na komolenie mena zvyknutá a Sisi mi občas tiež povedia, takže v pohode:D
Nafúkane?:D Ale kdeže, veď je to pravda!:D Ale obaja to strážite:D Nech sa modlím k Merlinovi koľko chcem, už som sa mu aj vyhrážala..a on mi stále nedal znamenie, čože to bude v tej ďalšej kapitolke:D A ty nám to tiež neprezradíš..máme hold smolu:D
A ďalšie pekné slová?:D to aby som začala plánovať ten slovník pekných slov:D

 

Re: Re: :)))

(Alice, 1. 9. 2010 15:44)

Prozradím, prozradím... Už za dva dny :D
Eh, já se k Merlinovi modlím pořád. Ale už je děda asi nahluchlej... Nebo jsem v pořadí. Naděje prý umírá poslední :D
Nápad na "slovník pěkných slov" mě ještě pořád doslova uchvacuje :) Možná to vážně není marný nápad :D

 

Re: Re: Re: :)))

(Sisa, 2. 9. 2010 19:51)

Už zajtraa!:D MUAHAHA! *psycho výraz totálneho šialenca* Sakra čo mi to robíš?:D Ja sa normálne teším na zajtra aj keď je škola, len kvôli tomu, že bude nová kapča! xD Uch, celý deň sa tým budem utešovať:D niečo ako "To nevadí, že nás tu tak týrajú, to nevadí, že mi do oči hľadí sám diabol (profesorka), veď prídem domov a čaká ma zázrak!":D
Jojo, nádej umiera posledná a keď umrie tá, ešte stále tu máme čierny humor:D A Merlin je normálne ignorant, potvora jedna hnusná!:D Ja chápem, že už nato má vek, aby bol hluchý a mierne dementný, ale nemusel by byť!:D

 

Re: Re: Re: Re: :)))

(Alice, 2. 9. 2010 19:58)

:DDD Jsi skvělá, Siso :DD
A jestli tě bude zítra moc trápit ten ďábel v profesorský podobě, tak na to už mám taky "fígl", odcházím a žbrblám si pod fousy: Kuš, babo, Merlin na tebe... :D
Ano, ano, třikrát vivat černému humoru! :D

 

zítra

(Misule, 2. 9. 2010 9:24)

Ehm nechci vypadat nedočkavě, ale v kolik zítra přidáš další kapitolu? ;-)

 

Ahojky, Misule :)

(Alice, 2. 9. 2010 10:29)

Viděla bych to zase na desátou dopoledne :) Plus mínus nějaká minuta, znáš to, člověk míní, Merlin souhlasí a zaměstnavatel hodí klacek pod nohy ;-) :D
Díky :)

 


 

 

Re: Ahojky, Misule :)

(Misule, 2. 9. 2010 14:09)

No kdyby zaměstnavatel dovolil, aby to bylo PŘED desátou, bylo by to super. Mně se totiž budí Klára v 10 h a do dalšího spaní je ta doba k nepřečkání, když vím, že kapitola je na světě a já si jí nemůžu přečíst:-D
Ale co hlavně že už je to ZÍTRA:-)

 

Re: Re: Ahojky, Misule :)

(Alice, 2. 9. 2010 19:51)

Jsi moc milá :) Zkusím to co nejdřív :))

 

uf uf uffffffffff...

(sevy, 30. 8. 2010 15:29)

no páni! už dlouho mě žádná povídka takhle nezaujala a nepřikovala doslova k židli a notebooku... po tom, co jsem si přečetla různé úryvky této povídky na svém icq, které mi do 4h ráno neúnavně posílala Slimča :-D jsem neodolala a začetla se taky!
neodpustím si hned několik věcí...
za 1. víš, že došlo ke změně v kalendáři a je 3.? nejspíš ti tento fakt unikl, protože ač se rozhlížím jak se rozhlížím, nikde nevidím 10.kapitolu (:-DDD) a s ní rozuzlení té směsice kouzel seslaných na harryho (chudáka!) a taky vysvětlení nebo alespoň naznačení co to bylo s tím sevem? :-O
za 2. strašně moc se mi líbí tvůj způsob psaní, popis charakteru, lehkost s jakou je popisuješ, myšlenky, rozhovory, strachy a další a další! vystihuješ perfektně jejich charaktery a nenásilně poodhaluješ co je pod slupkou, to se mi moc líbí! taky nápady, které se tu zatím objevily! zbožňuju označení štěňátko! :-D no, snad jsem dala dostatečně najevo nadšení ;-D
za 3. teď se dostávám k méně příjemným věcem... já se tě docela bojím! někde jsem zahlédla, že jsi tragikomik... přeložení citátu... začátek první kapitoly... mám nepříjemný pocit u žaludku, že se něco nakonec po to... snad je to pocit neoprávněný, nebo nakonec přijdeš s nějakou přijatelnou alternativou, např že se spokojíš s vyvražděním všech pavouků v bradavicích, nebo znovu zavražděním uršuly... :-D ale ne, vážně... daří se ti, že chvíli některé postavy miluji, jindy je zase nesnáším a netrpělivě čekám kdy se zase přestanou chovat jako pitomci... jestli ale plánuješ nějakou úkladnou vraždu, doufám, že ústředních postav se ti zželí a na tvou hlavu tak nepadne náhrada škody za smáčené klávesnice od slz! :-D

moc hezká povídka! díky za zážitek a budoucí zážitky! :-)

 

Ahojky, sevy :))

(Alice, 30. 8. 2010 17:10)

Děkuji mnohokrát! :)
S bodem č. 1 jsi mě téměř dostala :D Ale jen téměř ;-)
Bod č. 2 - díky! Nádhera :)) Ano, myslím, že to nadšení bylo dostatečné :DD Jsem opravdu potěšená, že se ti Klíč líbí.
Bod č.3 - Opět jsi mě rozesmála - a co se týče Uršuly, v jednom místě bude Harry o jejím znovuzavraždění skutečně uvažovat :DDD
Já bych TAK hrozně ráda řekla, jaký konec mám v plánu - ale držím teď bobříka mlčení, tak to vážně nejde :D
Děkuji, sevy, za tvůj úžasný komentář, opravdu jsi mě moc potěšila :) (A děkuji Slimče za reklamu ;-))
Doufám, že se mi podaří příští kapitolkou potěšit zase vás :) Díky!

 

...

(A-SISI, 27. 8. 2010 17:50)

Autorka ráda týrá své čtenáře, že? Co ten konec?! No, lhala bych, kdybych neřekla, že je mi celkem jasné, proč ten konec a proč to autoři dělají. :-)
Jinak opět chválím, nic na ošetřovně se ti moc povedla, ačkoli... já také váhám, co si o Severusovi myslet. Jeho úvahy, zatímco Harryho hladil, mi na klidu nepřidaly. Nicméně já nikdy nevynikala v luštění jemných narážek, mám radši, když jsou věci řečené přímo a jasně. Co ta hůklka, kterou na něj namířil na konci?
Ráda si počkám na vysvětlení a děkuji za předloujou kapitolu.

 

Re: ...

(Alice, 27. 8. 2010 22:02)

:D Autorka týrá Harryho, Severuse ... a čtenáři si mysleli, že oni z toho vyváznou?? :D
Severusova niterní cesta k Harrymu bude delší, než Harryho k němu. I z toho důvodu, že Harry mnoho věcí neví :)
Já velmi, velmi doufám, že vás vysvětlením Severusova Legilimens překvapím :)
Já děkuji :)

 

Re: Re: ...

(A-SISI, 27. 8. 2010 22:26)

Děkuji za odpověď. No právě, delší! A on mnoho věcí neví... Kruci, vším co řekneš akorát nahráváš mé teorii... Přiznám se, že jak se mi dnešní kapitola rozležela v hlavě, napadlo mě spoustu nepěkných věcí - co se týče Severusova vztahu k Harrymu. Budu jen doufat, že nic z toho se nevyplní, protože to by bylo opravdu dost zákeřné. :-)

 

Re: Re: Re: ...

(Alice, 27. 8. 2010 22:32)

A ta teorie je celková nebo jen ke konkrétnímu ději - tedy k Legilimens? protože by mě hrozně zajímala :)))

 

Re: Re: Re: Re: ...

(A-SISI, 28. 8. 2010 10:41)

Ehm... ta teorie je celková a jak říkám, vůbec se mi nelíbí a budu jen doufat, že jsem to pochopila špatně (tak jako se mi to stává často). Takže... Oni Harryho potřebují, tak jako tak, on je vlastně (jediná) naděje. No a je momentálně v situaci, kdy asi opravdu není schopný se Vodemortovi postavit. A to vědí. Jak říká Severus - neměl žádné děctví, potřebuje lásku, potřebuje být pro někoho vyjímečný a potřebuje, aby na něm někomu záleželo. A získává si ho Snape. A to do takové míry, že pokud vše půjde dobře, podaří se Severusovi dostat Harryho přesně do toho stavu, v jakém ho kouzelnická společnost potřebuje pro svou záchranu. Severus mu jasně může pomoct s... "uzdravováním" (nenapadá mě lepší výraz) všech šrámů - tělesných i fyzických a zároveň ho může naučit neskutečné množství věcí. Připravit ho. Snape je Zmijozel, stojící na straně dobra, které ale Pottera nutně potřebuje ve funkčním stavu, jak jsem řekla. Proč by tenhle Zmijozel nemohl využít všech svých schopností a dát Harrymu přesně to, co potřebuje, aniž by on cítil to samé, co nepochybně začíná cítit Harry? Nebylo by to pro Zmijozel typické? A nedivila bych se, kdyby to Albus chvaloval.
Doufám, že už víš, na co narážím. To je tedy moje teorie. :-)

 

Re: Re: Re: Re: Re: ...

(Alice, 28. 8. 2010 13:18)

Skvělé, A-SISI! Vážně. Protože jsi vlastně vystihla "jádro pudla" - ale neboj, tohle je jen Severusův začátek. Do té chvíle, než bude mít odvahu si připustit, že se mu Harry dostal "pod kůži" ;-)
Uf. Jsem vážně potěšená, že vnímáš Severusovu zmijozelskou logiku stejně :)

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

(A-SISI, 28. 8. 2010 13:33)

Ehm... tak při prvních slovech tvé odpovědi jsem chtěla úpět, pak jsi mě trošku uklidnila. :-) Akorát nechci vidět Harryho, kdyby se někdy v budoucnu dozvěděl právě ty počáteční úmysly.
PS: V mém předchozím komentáři mělo být samozřejmě "tělesné i duševní" - ach jo, a to jsem to po sobě četla... :-(

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

(Alice, 28. 8. 2010 13:41)

Tělesné i duševní - jasně, já to pochopila :)
K ostatnímu se už raději vyjadřovat nebudu, už takhle jsem se zase "naspoilerovala" až až :DDD

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

(A-SISI, 28. 8. 2010 16:16)

:-) Chápu, autorko. :-) Díky za info, alespoň se mám trošku čeho chytit.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

(assez, 29. 8. 2010 9:46)

Ještě mimo to, o čem jsme se včera bavily… Ty to pořád vnímáš tak, že to, že Severus k němu potenciálně a navenek nechová ty samé city jako jednoznačně Harry k Severusovi, znamená, že je Harry v té nevýhodné pozici. Což-ovšem-není-(nebo-být-nemusí)-pravda. Harry – teoreticky – může být ten, který je ve výhodě. Ne… pokud bude vědět, je VÍC než ve výhodě. Je tady ten vítěz. V té výhodnější pozici. Jediné, co musí, je počkat, až to docvakne Zmijozelovi, zatímco on má jasno. A to, že bude Severus – dočasně – v tom požehnaném stavu plném myšlení, logiky a vědomí svých a Harryho kroků, vůbec nic neznamená. Tím spíš to neznamená, že má navrch, i když se svrchovaně chovat může. Chápeš? Přemýšlela jsi o tom?

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

(assez, 29. 8. 2010 11:28)

Ať v reálu nebo v téhle povídce – vidí, jak se chová, co dělá a vidí, že takovým způsobem se nechoval a tyto věci nedělal… dá se z toho COSI logicky usoudit.
Uznávám, že v reálu by to bylo složitější, kdežto tohle je pohádka. Ale pozor… pořád by tady byli dva lidé, kteří se znají pět, šest, sedm let… takže viz první odstavec by se odpozorovat dal.
Hm, Snape to nepřipustí, což neznamená, že nechová. Což je zcela jistě JEHO nevýhoda, JEHO Achillova pata, JEHO citlivý bod, JEHO slabina, JEHO místo, kam může Harry zasáhnout, protože to bude vědět déle a bude toho vědět daleko více a nebude ten postižený a zdeformovaný, který si to nebude moci a schopen přiznat. Což mu dá strašně moc volného prostoru dostat Severuse skrz jeho barikády tam, kam potřebuje. Severus je JEN A POUZE zdánlivě ten, který drží otěže, což se mu kdykoli může vymknout díky zaslepenosti. Stačí jedna chyba a Harryho jistota, že se něco děje. A může udělat cokoli. Cokoli. A Severus bude bezmocný, protože se přistihne nepřipraven a nesmířen se sebou samým.
Co se týká reálu… už je to hra o všechno nebo nic. A není to ta pohádka. Proto si myslím, že je psaní v mnohém lepší (?! - ideálnější) . Jo. Je to takový ideál, který si sama stvoříš. Dle obrazu svého. :)

 

Dovolím se také zapojit :)

(Alice, 29. 8. 2010 14:31)

A budu se snažit mluvit "neutrálně" a nic pořádně neprozradit :))
Myslím, že obě máte pravdu - ať už mluvíme o reálu nebo o snu - mít rád míň je výhoda i nevýhoda - ono se to podle mého stále mění. Stejně, jako se mění situace mezi nimi. Je výhodné, nebýt tak zranitelný a netrápit se možností, že milovanou bytost ztratíme (když ji vlastně nemáme) - na druhou stranu je opět výhoda, mít ve svých citech jasno - lepší, než se "plácat" v tom šíleném stavu rozhodování, váhání, zkoumání sebe sama.
Konkrétně ke Klíči - Harry je emocionální člověk, třebaže přijmout svůj vztah k Severusovi nebude jednoduché, poradí si s tím už proto, že pro něj nejsou emoce něco "nebezpečného", naopak, je to samozřejmá součást jeho osobnosti. Severus narozdíl od něj se emocím vyhýbá. Děsí ho. Jsou moc složité. A většinou z nich vyleze nějaký "průser" :)) Takže v tomhle má Harry jednoznačně výhodu. Obráceně pak Severus má zase lepší možnost k manévrování, díky tomu, že ho emoce k Harrymu zpočátku nesvazují - ne příliš, protože on už nyní k němu cítí něco silného, lhostejné, jestli je to jen zodpovědnost nebo pocit viny nebo první "příznaky" lásky :)
Takže obě jste to myslím vystihly dobře.
A v reálu? :) Čistě soukromě, podle mého "vyhrává ten, kdo má rád míň" :) Kdo z nás je na tak vysoké duchovní úrovni, aby dokázal být plně šťastný z pouhého faktu, že miluje, že milovaná bytost je v pořádku a šťastná - s někým jiným? Láska je podle mého velmi sobecká :)
Díky, dámy, za vaši diskuzi :)

 

Re: Re: Dovolím se také zapojit :)

(A-SISI, 29. 8. 2010 22:27)

assez - čistá pravda je velmi subjektivní a většinou bývá někde uprostřed. Pro mě je Snape, který by Pottera jen využil, zcela vědomě a s tou svou chladnou logikou hajzl, s prominutím, a přiznám se, že chystat se tohle autorka napsat, skončila jsem u této kapitoly.
A ještě - kdo se Snapem není, z hledika citové stránky, v nevýhodné pozici?

 

Nedá mi to :)

(Alice, 30. 8. 2010 10:11)

A vstoupím do toho ještě jednou :) Sice se malinko ztrácím a mám dojem, že část rozhovoru probíhá i jinde, ale stejně musím "vyrazit" na Severusovu obranu :D
Kdyby šlo z jeho strany čistě o chladnokrevnou kalkulaci, neměl by žádný důvod se chovat k Harrymu tak, jak se choval, když byl pod vlivem vílího dechu. Protože to si Harry nepamatoval, nebo jen velmi mlhavě. Přesto v těch chvílích byl k němu Severus nejlaskavější :)

 

Re: Re: Nedá mi to :)

(assez, 30. 8. 2010 12:42)

Vilí dech! :D Já už se ztrácím v diskuzi, kolegyně a přítelkyně! :D

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

(A-SISI, 29. 8. 2010 10:19)

Nepřemýšlela, protože dokud si Snape nepřipustí, že nějaké city chová, je Potter v nevýhodě, protože ten druhý má dojem, že se vlastně nic zvláštního neděje. A pokud bych to vzala všeobecně - tedy mimo povídku - tak kde má záruku (nechci slyšet, že záruky nejsou, na to se neptám), že ten druhý někdy začně nějaké city chovat? Ovšem pokud to chceš uplatnit jen a pouze na tohle téma (a tuto povídku) Snape/Potter, pak ano, dá se to považovat za malou výhodu - protože víš, nebo si myslíš, že víš, k čemu stejně dojde, proto to bereš jako hotovou věc.


 

Re: Dovolím se také zapojit :)

(assez, 29. 8. 2010 15:21)

Díky za Tvůj pohled… díky němuž jsem u Sisi prohrála. :)
Přesto, Sisi, když se odkloníme od Klíče konkrétně, a já chápu Tvá ale, mám pravdu. Že může manipulovat a udělá to ze Severuse nedělá méně citově zainteresovaného. Je to podlé? Je to zmijozelské? Je to k vzteku? Je to ohavné? Je to až nelidské? Ano… O tom, co je zač, to ale v tomto případě vypovídá pramálo.
Reál je něco jiného.

 

Re: Dovolím se také zapojit :)

(A-SISI, 29. 8. 2010 22:22)

Alice, díky, jsem ráda za tvůj pohled. Nejdřív nych řekla - absolutní štěstí neexistuje (dobře, je to pojem velmi krátce trvající, maxiimálně tak hodiny), tudíž tě milovat víc neudělá úplně šťastnou. Ideální je, pokud se dva milují stejně, že. :-) Původně mi nešlo ani tak o tohle všechno (což mi ale vůbec nevadí), jako o fakt, aby Harry nebyl jen využit a Severus opět nepředvedl jen svou nadřazenost a vlasnosti Zmijozela.

 

Re: Nedá mi to :)

(A-SISI, 30. 8. 2010 10:29)

:-) Alice, máš pravdu - část rozhovoru probíhá i jinde, my dvě s assez jsem totiž kamarádky, spíš bych použila termín přítelkyně. Včera odpoledne se na téma Severusova chování vedla dlouhá debata.
:-) A propos - ano, za víli dech máš bod, to je pravda na tvé straně.
PS: Ehm... někdy se v našich debatách ztrácím i já, takže to rozhodně není tvoje chyba. :-)

 

Re: Nedá mi to :)

(assez, 30. 8. 2010 12:38)

…taky pravda. To si Harry nepamatoval.

 

Otrávený Severus...

(grid, 30. 8. 2010 8:17)

tak teda: ja nevychádzam z údivu, čo všetko je schopný Severus zniesť od vlastných, ktorí si vymysleli, že jed pre majstra elixírov je ten najlepší nápad. V tomto súhlasím s Hermionou, že ten" trest" je naozaj zmijozelský a že jediný Harry to chudáčik nepochopil. Strašne sa teším na pokračovanie skvelo rozpísanej poviedke a najmä na čím ďalej tým väčšie puto medzi Harrym a Severusom. Tiež je zaujímavý Dráčik, chudáčik vystrašený, ale stále dosť zmijozelský.

 

Ahojky, grid :)

(Alice, 30. 8. 2010 10:18)

Díky, jsem moc ráda, že se ti příběh stále líbí :)
No ano, Severus vydrží hodně. Ono mu nic moc jiného ani nezbývá :) A jsem ráda, že se ti líbil i Draco :)
Díky, grid! :)

 

Nemám ráda kolonku nadpis

(Bellatrix Black Lastrange, 27. 8. 2010 18:53)

Co říct? Snad jen, že některé tvé nápady mě nepřestávají udivovat? Znamenité. Jen mám pocit, že někdy až příliž akční. Čtenář si na tohle zvykne a když poté nasadíš nějakou okecávací kapitolku, bude hekat a tajně špitat něco o kecání...:)
Každopádně já se jako vždy bavila, opravdu moc se mi líbilo Severusovo gesto související s názvem kapitoly a samozřejmě délka.

A tak konec... heh, jak okázalé. Každý kdo kdy něco kapitolového sepsal zná ty pohnutky... ano, ano:D.

 

Ahojky, Bellatrix Black Lestrange :))

(Alice, 27. 8. 2010 22:48)

Hned zkraje, jsem velmi potěšená, že tu stále jsi, čteš a líbí se ti to - děkuji :)
Ano, ano, vím :D Ale ty "ukecané" kapitolky snad okořením zase něčím jiným - nebo to prostě bude takové oddechové kolo před dalším zběsilým maratonem :D
A MOC děkuji, že se ti líbilo Severusovo gesto, kterým dal najevo svůj "vztah" k Harrymu.
Ano, ten konec... :D Ale slibuju, že to nebudu dělat pokaždé, občas situaci skutečně dořeším :D No ale někdy neodolám... :D

 

Re: Ahojky, Bellatrix Black Lestrange :))

(Bellatrix Black Lastrange, 29. 8. 2010 22:01)

Lastrange, Alice...:) Kdysi jsem se špatně sepsala, tudíž jsem Lastrange...:)

A ano, jsem stále přítomna. Jen nejsem tak diskusní tip, jako jiné dámy. Plynou mi rychle myšlenky, nerada je sepisuji-mám pak chaos v kebuli...:).

 

Eh, má chyba, Bellatrix :))

(Alice, 30. 8. 2010 10:13)

Omlouvám se, příště už si na to dám pozor :)
A díky, že tu jsi ;-)

 

"štěňátko"

(Sax, 28. 8. 2010 23:39)

Já toho Severuse prostě žeru...
Promiň, dneska vážně nejsem schopná vyplodit jakýkoliv komentář, který by byl hoden Tvé povídky...
Jen jsem chtěla, abys věděla, že jsem to četla, že jsem tu byla.... s nadšením, s očekáváním a nedočkavostí, jako vždy...
Příběh pokračuje stále zajímavěji a ač mám plnou hlavu otázek (na některé už jsme odpověď našla v předcházejících komentářích :) ) , momentálně nejsem schopna se na nic kloudného zeptat... O.o
Jen jsem ještě chtěla dodat k té minulé kapitole, že ta Severusova návštěva v Harryho hlavě byla úchvatná... a tahle kapitola taky... odvaha a hněv dokáží být svou nevinností v kombinaci s davovým šílenstvím pěkně nebezpečné... už se těším na další kapitolu... na to, jak se bude Snape o své štěňátko starat... (bude?) i na to, jak se mu dostane "pod kůži"...
Děkuji za nádherné čtení, které mi bere myšlenky... když čtu, žasnu a nevím, co dřív bych vynesla do nebes chválou... když dočtu, jsem ztracena v myšlenkách a nevím, co ti napsat... to umí ve mně vyvolat jen hodně málo autorů, asi bych je mohla spočítat na prstech jedné ruky :)
Měj se moc krásně a přeji ti dostatek času na dopsání, abys nebyla ve stresu, že to nestíháš, že se dohoníš... to přece nevadí, ne? My si velice rádi počkáme... :)

 

Ahojky, má milá Sax :))

(Alice, 29. 8. 2010 13:35)

Děkuji :) Jsem moc ráda, že se ti kapitolky líbily a těší mě, že sis dokázala na ně ukrást chvilku, třebaže máš chudinko teď takový blázinec :)
Mám strašné nutkání reagovat na to, co jsi psala, ale to bych si zkazila překvapení v příští kapitolce :D Takže zuřivě mlčím a sedím si na rukách :D
Připravit někoho o "výmluvnost" je stejně úžasné ocenění, jako získat reakci v podobě sáhodlouhého komentáře - děkuji ! :) To mě opravdu těší. Obzvláště u tebe :)
Děkuji za přání, pokusím se tolik nestresovat :) Ale bude těžké, stres je moje nejoblíbenější domácí zvířátko :D Díky moc, Sax, jsi zlatá :)

 

Re: Ahojky, má milá Alice :))

(Sax, 29. 8. 2010 13:55)

Když tak pročítám jen letmo komentáře, mám pocit, že mi něco uniklo... ale tolik času, abych je mohla přečíst od začátku a pořádně prozkoumat, teď momentálně nemám... asi bych musela začít rovnou od první kapitoly O.o
Páni... to bych neřekla, že komentáře můžou být celkově delší, než samotná kapitola, která se komentuje... žasnu... :) takže se téhle debatě raději vyhnu... nejsem v obraze a než bych to dostudovala, už by tu nejspíš byla další kapitola s dalšími komentáři...
Víte na co jsem přišla? Že člověk (tedy já), který četl originál HP už hodně dávno a teď čte tohle a žádné jiné FF na HP nečte (fajn, čtu ještě dvě, přiznávám :), ale s těmi jsem začala taky nedávno), to vnímá úplně jinak, než někdo, kdo už na netu na HP přečetl skoro všechno, co stálo za přečtení... a má je takzvaně "v krvi - v mysli" třeba assez a další... Já Elysejský klíč vnímám jako samostaný příběh, i když vím, co se předtím dělo, ale asi právě proto v tom nehledám nějaké skryté "maličkosti jejich podstaty" nebo jsem na to jen moc líná... nebo spíš pro utíkající děj a napínavé scény na to zapomínám... - protože už si ty hrdniny moc nepamatuju... Takže asi toliko k některým věcem, co se tu řeší... třeba jednou i já pochopím :)
Učinila jsem rozhodnutí... budu si tenhle tvůj příběh vychutnávat po svém... a nebudu se pídit po tom, co všechno už o nich nevím, co mi uniklo - skleroza je pěkná potvora :)
A Alice, nestresuj se a pořiď si raději nějaké to "štěňátko" :)
PS: blázinec už mi leze na nervy, takže vítám každou možnost, jak na okamžik uniknout realitě... a tvůj příběh to dělá naprosto dokonale... :)
už se těším na pokračování :)

 

:))

(Alice, 29. 8. 2010 14:15)

Co se komentářů týče - které začínají být opět delší než kapitola sama :D - jsem taky v úžasu :D
Naprosto ti schvaluji, že hodláš číst podle svého. (A trošku je to i pro mě pochvala, že není třeba dopátrávat předchozí děje, že je Klíč samostatně srozumitelný :) - děkuju :))
Jéje, mít vlastní "štěňátko", to by se mi líbilo! I když, přiznávám, kdybych si vážně mohla vybrat, nejspíš bych sáhla "po tom vedle" ;-) :D
Věřím, že ti to už musí lézt na nervy. Přeju, ať už se to aspoň blíží k závěru. Ať máš čas tvořit a odpočívat a snít! To především :)

 

Diky!

(alex, 29. 8. 2010 8:56)

Svet slashe jsem objevila nekdy pred ctvrt rokem. Prvni, co jsem cetla, byl Kamen. Coz bylo stesti. Nebo nestesti? Stesti, protoze jsem mu uplne propadla, obohatil muj zivot o zcela novou dimenzi. Nestesti, protoze i kdyz jsem probrouzdala mnoho dalsich webu, nic, co by s nim bylo srovnatelne, jsem nenasla. Az dokud jsem neobjevila Klic. Diky!

 

Ahojky, alex :))

(Alice, 29. 8. 2010 13:58)

Děkuji, jsi moc milá :))
Myslím, že objevení slashe jsem prožívala úplně stejně :) Taky to pro mě bylo jako objevit novou dimenzi - a naprosto mi učarovala :) A stále mě to drží... :D
Takže jsem velmi, velmi potěšená, že ti Klíč padl "přesně do noty", budu doufat, že i nadále bude "hrát na ty správné struny" ;-)
Děkuju, alex, vítej :))

 

A neodpustím si

(Slimča, 29. 8. 2010 8:02)

ještě jeden "komentář ke komentáři" :-) Rozebíralo se tady, jestli je nebo není Harry v kánonu "ňouma". Nastoupil do školy a bylo mu 11 (u tebe dokonce 10, vím :-D) V 11 si spousta dětí nedovede ještě ani sama vybrat oblečení ze skříně. Harry se celou dobu choval vyspěleji, než bych od něj očekávala "v reálu". Jak jinak... :-D A hlavně - rostl. Rowlingová ho nechala dospívat a v 7. díle je to už docela poznat. Dobbyho pohřeb je obrovský mentální skok. Kánonový Harry měl rozhodně všechny předpoklady pro to, aby se z něj v dospělosti stal velice kvalitní člověk... Takže - pokud mám hodnotit jeho chování v knihách JKR, musím se na něj dívat jako na dítě a tím pádem jej těžko považovat za hlupáka. Já myslím, že jsi ho v Klíči vystihla moc hezky. :-)

 

Re: A neodpustím si

(Alice, 29. 8. 2010 13:52)

Souhlasím s tebou :) V kánonu, tedy v knihách, se paní Rowlingové podařilo zachovat skvělou kontinuitu jeho dospívání. Ve filmech se jim to už tak nezdařilo, tam jako "ňouma" přeci jen trochu vypadal (čistě soukromý názor, se kterým nemusíte souhlasit :))
On byl přece jen neustále stavěn do "dospěláckých" situací a poradil si s nimi jako předčasně dospělé dítě, většinou s nějakým vnějším zásahem - což mi přijde jako velmi příjemné, za a) neudělala z něj superhrdinu už v 11 letech a to oceňuji výrazně, za b) čtenář měl pocit, že na to chudák Harry není tak úplně sám, jak se zdá. Navíc se JKR vážně úžasně dařilo měnit atmosféru knihy s každým rokem, přizpůsobovat ji jeho růstu.
Samozřejmě, že by se mi líbil jako seběvědomý, silný hrdina (třeba v 6., když si dal Felix, byl naprosto "k sežrání" :DDD), ale když nám ho představí jako nejistého a nedokonalého kluka, dokážu se s ním ztotožnit a je mi mnohem sympatičtější. Ano, to jsi napsala přesně, že měl všechny předpoklady,aby z něj vyrostl kvalitní člověk :)
Jsem moc ráda, že se ti má "vize" Harryho líbí :) Děkuju :) A díky moc za tvůj "komentář ke komentáři"! :D Každý názor je tu vítán :))

 

Merline!

(Slimča, 29. 8. 2010 7:37)

Znáš ten pocit, kdy do něčeho jdeš, nic moc si od toho neslibuješ a pak zůstaneš sedět na zadku s otevřenou pusou? Tak přesně tohle se mi stalo. Díky tobě! Musím to rozdýchat... Až se mi to podaří, napíšu snad víc, pro tuto chvíli jen: skvělé, dokonalé, strhující a návykové! Děkuji!!! 3. mě tu máš jako na koni!

 

Ahojky, Slimčo :))

(Alice, 29. 8. 2010 13:38)

Páni. Děkuju! :)) Ano, ano, jistě, znám ten pocit, s ním jsem kdysi dávno četla Rok :)) A nakonec i Kámen, ten mě taky složil na lopatky :D Takže si toho nesmírně cením, děkuji! Jsem nadšená, že tu mám novou čtenářku, vítej :)


 

Smekám

(Mariana, 27. 8. 2010 18:16)

Tedy Alice, assezka měla pravdu – skutečně jsem NĚCO zažila. Dostalo se mi toho luxusu, že jsem si mohla přečíst rovnou devět kapitol, což jsem si doopravdy užívala.
A Merline, nemůže mi někdo doporučit taky nějakou děsnou povídku, abych si pořád nepřipadala jako kafemlýnek?
Tvé psaní je výborné. Je na úrovni. Velmi vysoké úrovni. Máš fascinující slovní zásobu, nevšimla jsem si žádných chyb ani překlepů. Tohle je tvé první dílo? Pokud snad ano... tomu odmítám věřit. A nebo... možná, že bych vlastně věřit mohla (teoreticky) – znám jednu autorku, jejíž prvotina je mou nejoblíbenější HP FF povídkou.
Jsem tu vlastně jenom díky ass. Momentálně rozhodně žádné nové povídky nehledám, už jich mám v plánu delší dobu opravdu hodně. Ale za tuhle povídku jsem opravdu ráda. Pokud to jen trochu půjde, budu se snažit si ji hlídat a pravidelně číst. Ale neslibuju, z toho jsem už vyrostla.
Tvůj příběh... i když jsme asi teprve na začátku vlastně... mě vtáhl. Získal si mě od prvních řádek – velice kladně hodnotím, že jsi navázala v tom okamžiku, kde jsi navázala :-) Ráda vítám Brumbála mezi živými – mimo jiné také kvůli Severusovi :-)
Překvapilo mě, kolik excelentních hlášek v těch několika kapitolách bylo. Máš talent, Alice.
Více než kladně hodnotím, jak je povídka propracovaná – do tolika drobných detailů. A už jen tím, že jsou kapitoly tak dlouhé... působí to na mě jakoby profesionálním dojmem. Ovšem... myslím si, že jsem nepochopila úplně vše. Například mi absolutně nedošlo, kdo byl ten Severův dvojník... Ale možná, že to tak mělo být...
Mám asi jen jednu větší výtku – cos to pro ubohého Merlina udělala Siriusovi? Blonďák? Modrooký? Sirius? Á, to nesu těžce. Ale zase sis to spravila tím, že žije a je na scéně :-) Co už, že vyfasoval tak šílené médium... *ne, nemyslí si, že by byla zaujatá vůči blonďákům – nesnáší je* Merlo... neřešit, radši :-)
Velmi zajímavé jsou věci, které jsi do HP světa zasadila ty sama – Iskariot, Evitera, nitrobrána... Je to svěží. A osobité, což já ráda :-)
Vztah Harryho a Severuse – hmmm. Někdy jsem měla pocit, že si k sobě našli cestu příliš brzy, ale postupně během čtení to pominulo. Vlastně proč ne, není se čemu divit. Po tom všem... Ty události byly velice silné. Severus mi ve tvé povídce přijde velice blízko dokonalosti. Nemám k němu jedinou výtku. Obzvlášť jeho vyjadřování máš zjevně v malíčku. Harry – je opravdu Harry. A to je pochvala :-) I tak je ale vcelku.... nepředvídatelný, což se mi líbí. Jeho chování pod Vílím dechem... *rofl* To bylo něco. A tam sis s detaily vyloženě vyhrála – krásné.
Takže, Alice – jen tak dál. Máš skvěle nakročeno.
A ačkoli je to vlastně „jen“ devět kapitol... událo se toho šíleně hodně. Chci říct – na rozebírání všeho podstatnějšího by byl můj komentář delší, než je přiměřené :-) Snad jsem i tak řekla to podstatné, co jsem ti říct chtěla.
Děkuji, že píšeš. Je zážitek, číst ten příběh...

 

Ahoj, Mariano :)

(Alice, 27. 8. 2010 22:29)

Děkuji :) Moc mě těší, že tě Klíč zaujal, díky. A není třeba hlídat si každé nové zveřejnění, nějaký čas tu ještě hodlám pobýt :D Takže naprosto v klidu můžeš nahlédnout jen tu a tam a dočíst, co se tu zatím nastřádá :)
Vrátila jsem Brumbála - především kvůli Severusovi :) Říkám si, že si JKR snad ani neuvědomila, jak otřesný osud Severusovi přiřkla - být přinucen zavraždit jediného přítele, jediného, kdo mu věřil, a žít s tím vědomím... Vedle toho je můj "sadismus" opravdu břídilství :)
Kdo byl Severusův dvojník ti neuniklo - k tomu jsem se vyjadřovala v komentářích (ale měla jsem to nejspíš napsat "pod čáru"... možná to ještě udělám). Jde o to, že jsem se nakonec rozhodla tohle Harrymu nikdy nepozradit - kdyby to věděl příliš brzy, ovlivnilo by ho to, a později už to zase nemělo smysl do děje vkládat. Takže - byl to Sirius. A Harry se to nikdy nedozví :)
Modrooký blonďák :D Je pravda, že jsem jeho popis dost odflákla, ale vidím ho jako špinavého blonďáka, delší věčně rozcuchané vlasy, oči žádná hollywoodská modř :) Lehké strniště, vzhled nedbalý, až ošuntělý... Lepší? :D Rozhodně to není chlapík z žurnálu ;-)
Dobře, není to lepší. No, ale je živý! :D
Děkuji, že se ti líbí mé "novinky" - ono je to vždy trochu na zváženou, vkládat do FF vlastní nápady, někdy se to povést nemusí a působí jak pěst na oko - takže jsem ráda, že jsi ty mé přijala, díky :)
A velmi děkuji, že se ti líbí "můj" Severus i Harry! Ano, Harry pod vílím dechem, to mne vyloženě bavilo :)
Děkuji. Děkuji, že jsi četla a děkuji za ten krásný komentář. Díky! :)

 

Re: Ahoj, Mariano :)

(Mariana, 28. 8. 2010 13:32)

Děkuji za krásnou odpověď :-)
Ehm, zaujal mě tak moc, že teď netuším, jak budu ta čekání snášet... minimálně do doby, než mi začne škola, tam ten čas poletí rychle, to vím :-)
Jsem moc ráda, že to, co Brumbál chtěl po chudákovi Severovi, vnímáš úplně přesně jako já (a spousty dalších , jasně :-)
HA! No tak to jsi mě dostala. Siriuse bych nehádala nikdy. Teď se jen snažím pochopit jeho počínání – chtěl snad, aby si Harry Severuse zprotivil?
Ale né, neodflákla :-) Snad ani nebylo potřeba to moc rozvádět. No... ano, takhle je to určitě lepší, díky :-)

 

Re: Re: Ahoj, Mariano :)

(Alice, 28. 8. 2010 13:49)

Jejda - začínám mít strach, že jsem narazila na oblíbenkyni Siriuse... :D No... Já ho mám moc ráda, i proto jsem si ho vrátila, ale tady bude figurovat jako věčné upozorňování na "druhou stranu mince" - a ano, jeho důvod jsi odhadla. Sám úplně nepochopil, že se mezi Harrym a Severusem něco změnilo, protože mu to přijde naprosto nemožné. A tak si myslel, že se chová přesně, jak by se choval Severus. ALE - malé podezření má, vnímá to jako Severusovu manipulaci, které by možná mohl Harry podlehnout - takže to bylo i takové malé "připomenutí", cože je Snape zač :)
A uf, jsem ráda, že se ti takhle jeví aspoń trošku přijatelný :) Je pravda, že označení "modrooký blonďák" svádí k verzi hollywoodského manekýna :))

 

Re: Re: Re: Ahoj, Mariano :)

(Mariana, 28. 8. 2010 14:49)

Ne, Sirius je jen jedna z mých oblíbených postav... Asi jako třeba Lupin. Pro mě osobně - Severovi nesahá ani po kotníky :-)
Nemám sebemenší výtku k tomu, jakou roli u tebe Sirius hraje - takhle to beru a chápu :-)
Jsem ráda, že jsem nebyla úplně mimo.
Díky :-)

 

Re: Re: Re: Re: Ahoj, Mariano :)

(Alice, 29. 8. 2010 13:22)

Přiznávám, že se mi ulevilo :) Protože Sirius tu bude chvílemi jako poměrně negativní postava - ale velmi se snažím, aby jeho výhrady byly opodstatněné a ne aby byl prostě "prudič" :))
Já též děkuji :)

 

Nadpis? - Žádný nadpis! :))

(Klaris, 28. 8. 2010 14:17)

No - tak vyrazila jsi mi dech (obrazně řečeno - ne, že bych se tu teď dusila) :))
Jen mám otázečku... Proč musí Harry tak trpět a hlavně proč musíš tak mučit nás tímto koncem? Přijde mi, že ty se v tom někdy vyloženě vyžíváš, ne? Ach tohle nemám ráda :)
Hned, jakmile jsem včera dorazila ze školy domu sem nažhavila pc a netrpělivě čekala až si konečně budu moci přečíst další kapitolku :) Těšila jsem se na to už od rána - mimochodem, kapitolka nezklamala, byla skvělá :)
Tolik akcí, zvratů, pocitů a emocí v jediném dílu jsem fakt neočekávala, ale musím říct, že se mi to moc líbilo - jako vždy :)
Hned zezačátku mě hodně vyděsila ta scénka na těch záchodech, nevěřila bych, že by mu tohle mohli udělat v Bradavicích, ještěže tak rychle toho smrtijeda odhalili, a velmi mile mě překvapilo, že nebyl ze Zmijozelu - většinou všude bývají "ti zlí" ze Zmijozelu ... Pak se mi strašně líbila Uršula, ta byla bezvadná :)
Draco také nezklamal - jako Harryho "tichý spojenec" se mi velmi zamlouvá.
Také se mi líbilo, jak Severus zareagoval, když zjistil, co Harrymu provedli - poté mě dostala hláška - Ne, tady Molly Weasleyová - to mě strašně rozesmálo :)
Scénka na oštřovně - no o tom nemá ani cenu psát, ty byla the best :)) - Štěně - a pak to - Haf, řekl a usnul :) (to mě uplně dojalo)
Nebo to Severusovo gesto - jak ho pohladil - to jsem si tak úplně živě představovala a měla u toho ten "připitomělý zasněný výraz". :)
Ale ten konec! No ten byl tedy pěkně chaotický (alespoň pro mě). :) Chudák Harry, pro jeden úsměv tolik kleteb.. Zajímá mě proč na něj Severus seslal Legilimens? A proč mu pak na konci odmítl pomoci?
Já vím, na odpovědi si budu muset počkat do pátku - ale to je tak zatraceně daleko... :)
Jsem si vědoma toho, že asi vše, co jsem tady napsala zaznělo už v ostatních komentářích a tak se omlouvám, že opakuji .... :) Příště si budu muset s komentářem pospíšit abych taky řekla něco novýho :)
Takže já to shrnu: už se nemůžu dočkat pátku, tahle kapitolka byla báječná a ty píšeš skvěle :)
Jo - příště asi napíšu jen tohle a nechám prostor ostatním lepším komentujícím :)

 

Ahojky, Klaris! :))

(Alice, 28. 8. 2010 21:27)

K tvé otázečce, proč musí trpět Harry, Severus a nakonec i vy? Odpověď je prostá - já jsem totiž strašně zlá B-)
:DD Ale teď vážně, miluju jejich vzájemnou interakci a ta je prostě pod tlakem intenzivnější. Navíc, je tu i pár "logických" důvodů :) Voldemort se samozřejmě potřebuje dopátrat, jak na tom nyní Harry je. A hněv spolužáků? :) Tomu byl vystaven každý ročník i u JKR :))) Ale samozřejmě by mu za normálních okolností nikdy neublížili, tady za to mohla Fidentia - určitě sama znáš, že člověk má občas příšerný vztek - neudělá nic, protože mu to nedovolí vnitřní zábrany - ale ty padly... :)
Díky :) Jsem ráda, že se líbil "padouch" z Mrzimoru :D Kdyby byl Zmijozel, Severus by na něj dávno přišel, to za prvé, a za druhé, já mám Zmijozely ráda :D Takže drobně sabotuju představu, že tam jsou jen "padouši" :)
Super, jsem ráda, že se ti líbila Uršula, ještě se tam mihne, mám tuhle "šílenkyni" dost ráda :D
A stejně tak mě moc těší, že scénka na ošetřovně měla u tebe úspěch, tyhle jejich "intimní" chvilky mě hrozně baví psát :)
Legilimens i odmítnutí pomoci vysvětlím hned zkraje 10. kapitolky :) Úplně pekelně se těším, co na to povíte :DD
A žádné nechávání prostoru jiným! :) I kdyby tu napsalo 10 lidí, že se jim líbila jedna scéna - tak to za a) každý popíše trochu jinak, protože to trochu jinak vnímal, za b) to bude pro mě informace, že teda asi byla opravdu docela dobrá :D
Kdepak, já jsem moc ráda za tvůj komentář takový, jaký je :)
Děkuju!

 

Re: Ahojky, Klaris! :))

(Klaris, 28. 8. 2010 23:01)

OK - beru na vědomí :) Neboj, ode mě nikdy neuvidíš komentář typu - Hezká kapitola, těšim se na další (teda - nic proti nim :D), ale kdybych napsala tohle - nebyla bych to já :) Takže mám od tebe povoleno příště se rozepsat klidně i víc? Já se totiž radši snažím krotit v rámci nějakých mezí ohledně délky komenáře, protože kdyby to záleželo čistě na mě, byla bych schopna se strašně rozepsat :D (a tím bych zastínila ostatní super komentáře, což nechci)
Kdepak, asi to radši nechám, jak to je :)
Jinak - ty a zláá??? To se vzájemně přeci vylučuje, ne? Když píšeš takto užasnou povídku a jen tak, k naší radosti ji zveřejňuješ, tak přeci nemůžeš být tak zlá, že? I když občas hlavní hrdiny mučíš k smrti :D:D
Ach s tím vztekem plně souhlasím, tak si říkám, že by mi taky ta Fidentia někdy bodla, aspoň by ten vztek mohl nějak ventilovat a já to pak měla na co svést :)
Za Uršulu budu jen ráda, ta holka je sice praštěná ale podle mě je super (super-praštěná) :D
A je skvělé, že tě ty jejich "intimní" chvilky baví psát, mě je totiž zase strašně baví číst a tak doufám, že jich tam časem bude víc... :)
Tak - radši končím a hlavně děkuji moc za skvělé odpovědi. Vážím si jich a těší mě, když tě já můžu potěšit pouhým svým komentíkem :)

 

Re: Re: Ahojky, Klaris! :))

(Alice, 29. 8. 2010 13:15)

:)) Vůbec se nekroť, piš cokoliv tě napadne, strašně ráda zjišťuju, co se vám honí hlavou :)) Vážně, tohle je pro mě ohromná odměna :) Skutečně mě potěší i kratičký komentík, protože ten mi sdělí tu nejdůležitější informaci - jsem tu a líbí se mi to -, vaše ostatní prožitky jsou k tomu takový bonus :) A já mám moc ráda bonusy :DD
Ano, ano, všechno je relativní :D Hannibal Lecter možná taky nebyl úplně zlý člověk :D
Ale ta radost ze zveřejňování Klíče je skutečně oboustranná, je prima mít nějakou posedlost - ale když si o ní můžeš s někým popovídat, prožívat ji s ním, je to přímo super! :D
No jo, jako výmluva by byla Fidentia skvělá! :)) Taky by se mi občas hodila... :)
Jediný člověk, se kterým jsem probírala Klíč od počátku, co jsem ho začala psát, se mě jednou zeptal: "Takže o čem to vlastně celé je? Co je jádrem příběhu?" Řekla jsem jí, že je to o přátelství. Těch dvou především, samozřejmě, ale postupně tam vplétám nová a nová "přátelství" :) A pak jsem nad tím přemýšlela - a není to ono. Klíč není o homosexualitě ani o homofobii, není o lásce ani o sexu (třebaže obojí tam bude ;-)) - on je o pocitu bezpečí. Jednoznačně.
Takže "intimních" chvilek bude požehnaně :D
Díky, že tě baví číst, díky, že tě baví si o tom se mnou psát, protože obojím mě vždy moc potěšíš :) Díky!